21 maja 2021 Udostępnij

Czy ceramiczne powłoki samochodowe unieważniają gwarancję producenta?

Produkcja na zamówienie jest wrogiem producentów samochodów. Akt wzięcia tego, co dostarczyła fabryka i ulepszenia tego w celu uzyskania lepszych osiągów wkurzał konstruktorów samochodów przez dziesięciolecia. W rezultacie ci, którzy produkują i sprzedają samochody osobowe, ciężarowe i SUV-y, wciąż rozszerzają zakres elementów, które mogą spowodować utratę gwarancji producenta.

Nakładanie powłoki ceramicznej dla majsterkowiczów lub profesjonalistów nie jest jednym z nich. No cóż, tak jakby.

Jest to pytanie, które dostajemy dość często przez potencjalnych klientów.

samochód

Ale szczerze mówiąc, każdy producent samochodów ma unikalne wymagania, definicje prawne i standardy, które mają zastosowanie do każdego elementu, który jest objęty gwarancją produkcyjną. W związku z tym, nie jest możliwe udzielenie odpowiedzi "tak" lub "nie" na to pytanie.

Możemy jednak omówić kilka przykładów, w których ulepszenia dokonywane przez majsterkowiczów mogą spowodować utratę gwarancji producenta.

W dzisiejszym blogu AvalonKing zajmiemy się niektórymi czynnikami, które wpływają na gwarancje na farby produkcyjne, jakie obszary samochodu są zazwyczaj objęte gwarancją i jak można użyć wysokiej jakości powłoki nanoceramicznej DIY, aby przedłużyć żywotność i jakość wyglądu zewnętrznego pojazdu na lata.

Spis treściDlaczego powłoka ceramiczna może unieważnić gwarancję producenta? Elementy nieobjęte gwarancją samochodowąCo może unieważnić gwarancję samochodową? W jakich przypadkach powłoka ceramiczna może unieważnić gwarancję? Jak nakładać powłokę ceramiczną bez naruszania gwarancji pojazduOpakowanie

Dlaczego powłoka ceramiczna może unieważnić gwarancję producenta?

Zanim poznamy odpowiedź, ważne jest, aby wyjaśnić, co jest objęte przez producentów samochodów w ramach standardowych gwarancji. Zasadniczo, istnieją trzy podstawowe gwarancje objęte przez większość amerykańskich producentów samochodów:

Gwarancja od zderzaka do zderzaka

Podstawowa gwarancja typu "zderzak w zderzak" jest najbardziej kompleksowym programem oferowanym przez producentów pojazdów. Jest ona znana jako gwarancja wyłączająca, po prostu dlatego, że obejmuje tylko niektóre sekcje lub systemy pojazdu. Typowa gwarancja "zderzak w zderzak" trwa 3 lata lub 36 000 mil (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).

Gwarancje typu "zderzak w zderzak" mogą obejmować:

  • Wszystkie główne układy pojazduKlimatyzację i ogrzewanie (sprężarka, skraplacz, parownik itp.)Elementy elektryczne (elektryczne szyby, zamki, szyberdachy itp.)Układ kierowniczy (zębatka, pompa wspomagania, węże wspomagania itp.)Elementy bezpieczeństwa (poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa itp.)Systemy zaawansowane technologicznie (kamery, GPS itp.)

Gwarancja na układ napędowy

Kolejnym poziomem ochrony gwarancyjnej dla nowych samochodów osobowych, ciężarowych i SUV-ów jest gwarancja na układ napędowy. Ale czym dokładnie jest układ napędowy? Cóż, termin ten odnosi się do komponentów, które tworzą "moc" przekazywaną do kół. Chociaż każdy pojazd jest inny, a konfiguracja i nazwy części mogą być różne, gwarancja obejmuje zazwyczaj:

  • Silnik i podzespoły wewnętrznePrzekładnięWały napędoweOśniceUszczelkiSkrzynia przekładniowa

Niektórzy producenci przedłużają gwarancję na układ napędowy na okres dłuższy niż od zderzaka do zderzaka. Większość z nich wynosi 5 lat lub 60 000 mil, a niektóre mogą trwać do 100 000 lub 10 lat. Dealerzy samochodowi zawsze będą próbowali zachęcić Cię do skorzystania z przedłużonej gwarancji, ale ważne jest, aby przeczytać drobnym drukiem, co jest objęte gwarancją, a co może ją unieważnić.

Gwarancja na korozję

Ostatnią gwarancją jest ta, która odnosi się konkretnie do tego artykułu. Jest ona znana jako gwarancja na korozję i pokrywa koszty naprawy korozji lub rdzy, która powstaje na pojeździe w wyniku wypadków, działania wody, soli i innych czynników środowiskowych.

I tu pojawia się problem - każdy producent ma swoje własne standardy i wymagania, które odnoszą się do tego pokrycia. Jednak w badaniach, które przeprowadziłem dla tego artykułu, nie mogłem znaleźć żadnego amerykańskiego producenta samochodów, który wskazywałby, że zastosowanie powłoki nanoceramicznej spowoduje utratę gwarancji na korozję.

Elementy nieobjęte żadną gwarancją samochodową

Tak więc - nakreśliliśmy obszary, które są objęte gwarancją - ale co nie jest?

Ogólnie rzecz biorąc, każdy producent samochodów nie będzie obejmował elementów, które są przeznaczone do zużycia lub wymagają rutynowej wymiany lub konserwacji. Niektóre z tych obszarów obejmują opony, hamulce, olej i filtry, sprzęgło, żarówki reflektorów, wycieraczki, uszkodzenia wnętrza, wgniecenia i zadrapania lakieru lub uszkodzenia spowodowane zaniedbaniem lub wypadkami.

Ważne jest, aby przed wyjazdem swoim nowym samochodem przeczytać dokument gwarancyjny napisany drobnym drukiem lub po prostu zapytać o szczegóły u dealera.

Co może unieważnić gwarancję na samochód?

W większości przypadków głównym powodem utraty gwarancji jest zaniedbanie. Niezależnie od tego, czy jest to agresywna jazda samochodem, nieprzestrzeganie zalecanych czynności serwisowych, czy odmowa przestrzegania przepisów bezpieczeństwa, producent pojazdu może unieważnić gwarancję praktycznie z każdego powodu.

Z farby i lakiery bezbarwne, to jest prawie niemożliwe, aby określić, co może unieważnić korozję lub zderzak do zderzaka gwarancji. Jest to po prostu ze względu na zakres warunków specyficznych dla dealera. Jest to główny powód, dla którego ważne jest, aby zweryfikować z producentem, jakie rozwiązania DIY nie wpłyną na gwarancję.

W jakich przypadkach powłoka ceramiczna może unieważnić gwarancję?

Jak wskazaliśmy powyżej, jednoznaczna odpowiedź na to pytanie jest po prostu niemożliwa. W badaniach, które ukończyłem (co obejmowało czytanie setek stron drobnego druku), nie mogłem znaleźć ani jednego producenta, który wskazał, gdzie zastosowanie powłoki ceramicznej na powierzchni farby spowoduje utratę gwarancji.

Jedyną rzeczą, którą mogłem pomyśleć może unieważnić gwarancję byłoby z układu napędowego. Jeśli właściciel samochodu zastosowałby powłokę ceramiczną na zaciski hamulcowe, a niektóre z powłok znalazłyby się na rotorach lub klockach hamulcowych, prawdopodobnie wpłynęłoby to na działanie hamulców.

Zaleca się zdemontowanie zacisków hamulcowych i nałożenie powłoki ceramicznej przy zdjętym pojeździe. Po wyschnięciu, ponownie zainstalować, aby uniknąć powłoki znaleźć dom na wirniki i klocki.

Jak nałożyć powłokę ceramiczną bez naruszania gwarancji pojazdu

Przykład, który przedstawiliśmy powyżej jest wielki jeden do rozważenia przy stosowaniu DIY powłoki nanoceramicznej. Istnieją pewne ruchome części, które są objęte gwarancją producenta. Jeśli powłoka jest stosowana do tej powierzchni, może to mieć wpływ na działanie części lub systemu pojazdu.

Aby uniknąć ewentualnych problemów z gwarancją, warto postępować zgodnie z poniższymi krokami przy nakładaniu powłoki ceramicznej DIY, takiej jak Armor Shield IX.

Krok pierwszy - Prace przygotowawcze mają znaczenie

Głównym problemem, który może wpłynąć na gwarancję producenta jest to, że powłoka ceramiczna znajdzie się w obszarze, który może zostać dotknięty. Jak wskazano powyżej, hamulce lub inne ruchome części, które są częścią układu napędowego są szczególne obszary zainteresowania.

Aby uniknąć tego potencjału, należy rozważyć poświęcenie dodatkowego czasu na przygotowanie się do aplikacji powłoki ceramicznej DIY. Oto kilka wskazówek do rozważenia.

Chroń narażone części: Jeśli zamierzasz zastosować powłokę ceramiczną na koła, zaciski hamulcowe lub części silnika, upewnij się, że wszystkie odsłonięte części są pokryte taśmą malarską lub papierem maskującym.

Bądź ostrożny: Zanim rozważysz nałożenie powłoki ceramicznej, zadaj sobie podstawowe pytanie - czy jest to część ruchoma, która ma wpływ na systemy bezpieczeństwa lub monitorowania pojazdu? Manipulowanie przy czujnikach lub urządzeniach monitorujących pojazdu zawsze powoduje utratę gwarancji pojazdu. W związku z tym nie nakładaj powłoki ceramicznej na żadną część samochodu, która posiada czujniki lub samo połączenie.

Krok drugi - Aplikacja

Po wykonaniu wszystkich prac przygotowawczych i ustaleniu, że obszary nie będą miały wpływu na bezpieczeństwo lub działanie sprzętu, kolejnym krokiem jest nałożenie produktu. W tym przypadku należy postępować zgodnie z zalecanymi etapami aplikacji i usuwania.

Niektórzy konsumenci będą kołysać się od instrukcji i zastosować powłokę w większych sekcjach niż zalecane. Może to spowodować, że niektóre z powłok rozprzestrzeniać się do obszarów, które nie powinny. Większość czasu, to jest, gdy zastosowanie do kół lub elementów układu hamulcowego powoduje problemy.

Jeśli zamierzasz zastosować go na koła lub zaciski hamulcowe, zawsze najpierw zdejmij je z pojazdu. Jest to ważne dla prac przygotowawczych, ponieważ musisz w pełni umyć wnętrze kół, aby usunąć pył hamulcowy i inne zanieczyszczenia.

Zakończenie

Jeśli masz wątpliwości co do zastosowania powłoki nanoceramicznej DIY jak Armor Shield IX z powodu możliwych problemów z gwarancją, możesz się zrelaksować. Na podstawie naszych badań, nie było udokumentowanych przypadków, w których standardowa gwarancja na nowy pojazd nie była honorowana z powodu zastosowania powłoki ceramicznej - profesjonalnej lub do-it-yourself.

Oczywiście, jeśli masz konkretne obawy, warto najpierw skontaktować się z producentem pojazdu lub zapytać sprzedawcę przed zastosowaniem powłoki. Jeśli dealer oferuje powłoki ceramiczne lub instalacji uszczelniacza farby, jest całkiem możliwe, że będą próbować przekonać Cię do tych usług. Jest nawet możliwe, że mogą "naciągnąć prawdę" o tej aplikacji lub produktu jest objęty gwarancją, a inne opcje aftermarket nie są objęte.

Jak ze wszystkim innym, więcej badań można zakończyć i więcej pytań zadanych, znajdziesz prawdę potrzebną do podjęcia świadomej decyzji.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to z pewnością spodobają Ci się produkty AvalonKing do pielęgnacji samochodów dla majsterkowiczów. Tworzymy produkty "No B.S." za przystępną cenę. A co najlepsze, traktujemy naszych klientów jak rodzinę, więc jeśli masz jakieś pytania lub po prostu chcesz porozmawiać o samochodach, wystarczy, że do nas zadzwonisz lub napiszesz e-mail. Sprawdź naszą stronę główną tutaj.

Mariusz Stankiewicz

Redakcja vwjetta.pl