Częste mycie a żywotność lakieru
Popularne w średniowieczu powiedzenie, później traktowane jako żart, stwierdza, że częste mycie skraca życie. W przypadku samochodów jest to jednak sprawa bardziej skomplikowana. Istnieją tutaj dwie szkoły działania. Jedna mówi, by samochód myć regularnie, chociażby raz na tydzień, a druga szkoła postuluje, by za mycie samochodu zabierać się albo od święta, albo tylko wtedy, kiedy już naprawdę pojazd błaga o umycie go.
W praktyce na pewno warto jest wziąć pod uwagę to, w jaki sposób i jak intensywnie pojazd jest wykorzystywany. Jeśli jeździmy samochodem na co dzień, na pewno Będzie potrzebował częstszych zabiegów pielęgnacyjnych od pojazdu, który z garażu wyjeżdża co najwyżej raz na tydzień. Pytani o swoje zdanie na ten temat eksperci są niestety podzieleni niemal tak samo jak laicy. W jaki sposób zwykły człowiek, który zna się na tym raczej średnio, ma rozsądzić, jak często myć swój samochód?
Debata
Argumentem za częstym myciem samochodu jest dbałość o lakier, ponieważ ta ochronna część samochodu jest przez cały czas wystawiana na działanie niszczących go elementów. Praktycznie wszystko, co ma kontakt z lakierem, szkodzi mu. W lecie jest to słońce i kurz, w lecie mróz, wahania temperatur i sól. Do tego dochodzą wypryski z dróg, złośliwość ptaków i wiele innych czynników. W takiej sytuacji można przychylić się do opinii, że jeśli samochód jest brudny, należy go myć, bo przecież szampon i woda mu nie zaszkodzą.
Na takie stanowisko sceptycy odpowiadają, że woda to czynnik prowadzący do korozji. Trzeba się jednak zastanowić, co tu jest większym ryzykiem? Mycie samochodu raz na miesiąc zazwyczaj wymaga od nas walki na początek z wbitymi głęboko w lakier resztkami owadów, smoły z drogi i wżartymi odchodami. Takie czynniki na pewno są większym zagrożeniem od wody tym bardziej, że penetrują szczeliny w lakierze i niszczą go od spodu. Równie problematyczne są opiłki metalu. W związku z tym wydaje się oczywiste, że jeśli samochód jeździ, musi być myty w miarę często.
Mycie ręczne czy w myjni automatycznej?
Przeciwnicy częstego mycia podkreślają, że w myjniach automatycznych lakier zawsze jest rysowany. Takie myjnie są bardzo wygodne i samochód ładnie po nich wygląda, ale z bliska zauważymy rysy. Ten argument trzeba by przyjąć, gdyby nie to, że wcale przecież nie jesteśmy skazani na mycie samochodu w takich myjniach. Myjnie z myjkami ciśnieniowymi-bezdotykowymi na pewno samochodu nie porysują, a wiadro z gąbką też nie jest zagrożeniem. Ludzka ręka jest precyzyjna, a oko wymagające, więc optymalnym podejściem do mycia auta jest w miarę często robienie tego samodzielnie.
Jak wybrać montażownicę do opon?
VW serwisach i warsztatach samochodowych często można spotkać się ze sprzętem specjalistycznym, o którym nic nie wiemy. Nie każdy człowiek zdaje sobie sprawę, jak wiele specjalistycznych urządzeń potrzebuje mechanik samochodowy, aby wykonać nawet podstawowe czynności związane z...
Jak szybko pozbyć się pająków z samochodu
VSpośród wszystkich szkodników, które mogą dostać się do Twojego samochodu, pająki są jednymi z najbardziej przerażających, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z odmianami jadowitymi. Zamiast wpadać w panikę, warto szybko dowiedzieć się, jak pozbyć się pająków z samochodu...
VJeśli szukasz jednego z najprostszych sposobów na dodanie kilku koni mechanicznych do swojego pojazdu, to wlot zimnego powietrza jest właściwym rozwiązaniem. Ale ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest wykonanie całej pracy i zainstalowanie nowego filtra powietrza tylko po to, aby...