4 maja 2017 Udostępnij

Czy można wybrać polerkę samochodową do 200 zł?

Większość właścicieli samochodów myje swoje auta za pomocą szamponów samochodowych – zabieg ten często okazuje się jednak niewystarczający, by zapewnić odpowiedni wygląd auta, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest polerka samochodowa.

Jak działa polerka samochodowa?

Użytkowanie auta sprawia, że lakier samochodowy zaczyna tracić swój pierwotny blask i nienaganny wygląd. Przyczyną takiej sytuacji są przede wszystkim reakcje chemiczne, które zachodzą na powierzchni lakieru.

Wpływ na jakość lakieru mają kwasy, zanieczyszczenia, a także wiele innych składników, pod których wpływem lakier staje się bardziej matowy i traci kolor. Procesy te są zauważalne przede wszystkim pod wpływem wysokich temperatur – pory lakieru ulegają wówczas rozszerzeniu, dzięki czemu w mogą w niego wnikać niebezpieczne związki. Skutecznym sposobem, by zniwelować ten problem, jest polerowanie.

Polerkę można również stosować w celu usunięcia zarysowań i drobnych uszkodzeń w obrębie lakieru, które mogą być efektem działania używanych w myjniach automatycznych szczotek czyszczących. Problem dotyczy przede wszystkim warstwy bezbarwnej lakieru, która chroni warstwę bazową, nadającą nadwoziu właściwy kolor.

Głównym elementem polerki jest gąbka polerska, za której pomocą można także wykonać wstępne nałożenie pasty na powierzchni lakieru. Należy pamiętać, że podczas polerowania może ulec starciu niewielka ilość lakieru – wynika to przede wszystkim z siły polerowania, która zależy od kilku zasadniczych czynników: szybkości obrotowej tarczy, zastosowanej gąbki i pasty polerskiej, siły docisku oraz samego lakieru.

Poręczna polerka samochodowa

Niedrogo i dobrze

Każda polerka samochodowa powinna być wyposażona w silnik elektryczny, który powinien posiadać odpowiednią moc – jest to ważne przede wszystkim ze względu na to, że po dociśnięciu prędkość powinna utrzymywać się na określonym poziomie. Zakłada się, że w warunkach przydomowych optymalnym rozwiązaniem jest silnik o mocy większej niż 1000 W.

Bardzo ważna jest także regulacja obrotów – im więcej możliwości na tej płaszczyźnie, tym większa szansa na precyzyjne dopasowanie szybkości obrotów do indywidualnych potrzeb. Wskazana jest co najmniej kilkustopniowa regulacja – od kilkuset obrotów do około trzech tysięcy.

Polerka musi także posiadać blokadę wrzeciona, która pozwoli na bezproblemową wymianę tarczy. Optymalnym rozwiązaniem jest dodatkowa rączka, umożliwiająca prawidłowe dociskanie powierzchni ściernej do lakieru.

Polerkę samochodową, która sprawdzi się w przypadku amatorów, można kupić już za ok. 200 zł.

Sebastian Morawiecki

Redakcja vwjetta.pl