Co to za sztuczka z detalami czarnego samochodu?
Czasami ciężko jest postawić na czarne. Podczas gdy ja głównie noszę czarne ubrania na torze wyścigowym, a jako facet od brandingu uwielbiam, jak dobrze na tym tle wyróżniają się logotypy, kolor może być wrzodem na tyłku, aby utrzymać czystość. Ten problem jest spotęgowany, gdy masz czarny samochód do detali i chronić przed znakami zawirowań i innymi uszkodzeniami lakieru.
W przeciwieństwie do powszechnego przekonania, nie ma jakiegoś tajnego składnika z czarną farbą kolorową, która zwiększa potencjał zarysowania, blaknięcie farby, lub zwiększenie potrzeby podjęcia go do eksperta myjni lub zrobić to sam. To po prostu wzmacnia wygląd tych kłopotliwych - ale zbyt częste problemy z detalami samochodowymi.
Więc - jeśli masz czarny samochód i szukając znaleźć magiczny sekret, aby utrzymać go w czystości, znalazłeś odpowiedni artykuł do czytania. Zapewnimy Ci najlepszy przewodnik, który pomoże Ci dopracować czarny samochód jak profesjonalista. Złamiemy niektóre z powszechnych problemów związanych z lakierowaniem czarny właściciel samochodu mają tendencję do czynienia, i jak proaktywnie unikać niektórych z nich.
Korzyści z detalowania czarnego samochodu
Oto quiz popowy. Jakiego koloru był pierwszy samochód Batmana? Gdybyś zgadł, że czarny, to byłoby cholernie nie. W rzeczywistości, kiedy Bob Kane (wersja Stana Lee z Waszyngtonu) wprowadził Caped Crusader w komiksach detektywistycznych nr 27, walczył z przestępczością jeżdżąc w czerwonym Ford Coupe Street Rod z 37 roku. Ostatecznie jego tożsamość zamieniła się na czarną, by stać się prawdziwym BAMF-em.
Jednak alter-ego Bruce'a Wayne'a Batmana był bardzo bogatym facetem, który prawdopodobnie nigdy nie miał do czynienia z zadrapaniami, ślady po zawirowaniach czy innymi uszkodzeniami farby. Zwykli faceci od samochodów i dziewczyny nie mają dzisiaj takiego luksusu.
Czarny jest antybohaterem lakieru samochodowego. Kiedy ma świeżą powłokę z wosku lub został niedawno pokryty ceramiką, to jest po prostu olśniewające. Ale kiedy ptak przelatuje nad nim i postanawia opróżnić na nim swoje jelita - cóż, ptasie gówno i inne śmieci mają tendencję do wyróżniania się.
Jaki rodzaj uszkodzeń farby jest powszechny w przypadku czarnych samochodów?
W świecie motoryzacji panuje pewne zamieszanie co do rodzaju uszkodzeń lakieru, które są powszechne tylko w przypadku pojazdów pomalowanych na czarno. Oto chudy - czarny lakier nie różni się od innych kolorów - z wyjątkiem tego, że tak naprawdę nie jest to kolor (wyjaśnimy to później). Sam kolor czarny podkreśla typowe problemy, z którymi każdego roku borykają się wszystkie pojazdy.
W związku z tym, istnieją pewne wspólne problemy związane z uszkodzeniami lakieru, które zazwyczaj są spotęgowane, jeśli pojazd jest pomalowany na czarno.
Zadrapania
Dzisiejsze nowoczesne samochody osobowe, ciężarówki i SUV-y po prostu nie są malowane tak jak kiedyś. Głównie dlatego, że nowoczesne lakiery bezbarwne są cieńsze niż w latach ubiegłych. W związku z tym, gdy lakier bezbarwny nie jest zabezpieczony warstwą wosku carnauba, uszczelniacza, powłoki ceramicznej lub powłoki ochronnej lakieru, jest on podatny na zarysowania.
W zależności od stanu powłoki bezbarwnej, jeśli do czyszczenia używa się szamponu do mycia samochodów, lub ściereczki z mikrofibry do suszenia, czasami te zadrapania wykopią się w rzeczywistej malowanej powierzchni.
Ślady zawirowań
Pan Miyagi nie należał do grona profesjonalnych detalistów. W rzeczywistości, kolega naprawdę stworzył pewne problemy, kiedy nauczył nas wszystkich "woskować na - woskować" w lewym/prawnym okręgu. Jeśli można zauważyć, wszystkie jego auta były klasyczne - każde z nich sprzed lat 70. - miały znacznie grubsze farby i lakiery bezbarwne, które były mniej podatne na zarysowania i ślady zawirowań farby.
Dzisiaj, kiedy właściciele samochodów myjnią lub woskują swoje pojazdy metodą Miyagi, prawdopodobnie będą tworzyć ślady zawirowań, które są osadzone w lakierze bezbarwnym. Czarny lakier potęguje te powszechne problemy z lakierowaniem, ponieważ promienie słoneczne odbijają się od czarnego tła, ale znakomicie wyświetlają te świeże ślady zawirowań.
Wyblakła farba
Teraz ten ma za sobą trochę nauki. Czarny, jak większość z nas wie, nie jest "KOLOREM". W widzialnym spektrum, czerń jest pochłanianiem wszystkich kolorów. Czerń można zdefiniować jako wrażenie wizualne odczuwane, gdy żadne światło widzialne nie dociera do oka. Jej właściwości "absorpcyjne" mają tendencję do przyciągania uwagi czegoś innego - promieni UV wytwarzanych przez światło słoneczne.
Większość blaknięcia farby jest spowodowana utlenianiem - które występuje pod czystą powłoką farby, gdy tlen i ciepło są połączone. Ponieważ czerń jest bardziej podatna na absorpcję promieniowania UV, promienie zabijające lakier bezbarwny powodują, że lakiery bezbarwne zużywają się cienkie - wcześniej niż inne "kolory".
Stwarza to sytuację, która przyspiesza proces utleniania, a co za tym idzie - wyblaknięcia farby. Dlatego też wielu profesjonalnych specjalistów od detali samochodowych spędza więcej czasu - i zazwyczaj pobiera więcej pieniędzy za detalowanie czarnych samochodów.
Dlaczego powinniście uszczegóławiać czarne samochody?
Większość właścicieli samochodów łączy detalowanie z zastosowaniem środków polerskich lub powierzchniowo - handerów, które pomagają uzyskać "połysk". Chociaż jest to niesamowite, aby pomóc poprawić połysk czarnej farby (szczególnie wysoki połysk wykończenia), to naprawdę nie robi nic, aby chronić powierzchnię.
Jedynym sposobem ochrony lakierowanych na czarno pojazdów przed tymi powszechnymi "punktami bólu" wprowadzonymi powyżej jest nałożenie pewnego rodzaju środka ochrony lakieru na wierzchu. Niektóre z popularnych produktów stosowanych do ochrony powierzchni malowanych na czarno pojazdów to wosk samochodowy (naturalny carnauba lub syntetyczny), uszczelniacze lakiernicze (syntetyczne, laboratoryjne wosk samochodowy na sterydach), powłoka ceramiczna (jak Armor Shield IX) lub Paint Protection Film (PPF).
W związku z tym, uszczegółowienie samochodu poprzez prawidłowe mycie może pomóc w usunięciu zanieczyszczeń, które mogą powoli zjadać się na czystej powłoce. Korzystanie z zalecanej metody mycia samochodu metodą "zrób to sam" i używanie ręczników z mikrofibry do suszenia może znacznie zmniejszyć ryzyko powstania śladów zawirowań i zadrapań.
Oto ważne kroki, które należy wykonać, jeśli zamierzasz profesjonalnie dopracować swój czarny pojazd:
- Czyszczenie nadwozia: Pierwszym krokiem do wykonania detali jest umycie nadwozia. W ten sposób z powierzchni pojazdu usuwane są wszelkie zabrudzenia, śmieci, zabrudzenia drogowe i inne gówno.
- Ochrona nadwozia: Detale samochodowe to również ochrona lakieru i innych części i elementów zewnętrznych. W tym celu należy nałożyć wosk samochodowy, uszczelniacze lakiernicze lub powłoki ceramiczne. Wielu właścicieli samochodów będzie również stosować opatrunek do opon lub inne środki ochronne na innych nielakierowanych częściach.
- Czyszczenie wnętrza: Detalowanie wnętrza polega na usuwaniu zanieczyszczeń, odkurzaniu i zabrudzeń ze skóry, winylu lub części i elementów plastikowych.
- Szczegóły dotyczące wnętrza: Ostatnim krokiem w detalowaniu jest zastosowanie produktów do obróbki detali w postaci sprayów do szybkich detali przeznaczonych do konkretnych materiałów, które wzmacniają połysk i chronią materiały przed działaniem promieni UV.
Jak detalować czarny samochód
Teraz przejdziemy do sedna i wyjaśnimy, jak prawidłowo oddać czarny samochód. W tej części "jak to zrobić" przedstawimy kilka ogólnych kroków i dostarczymy materiały, które należy zebrać, co powinno ograniczyć możliwość zarysowania, zawirowania lub zerwania czystej powłoki.
Absolutną pierwszą zasadą szczegółowości czarnego samochodu jest NIE zabieranie go na automatyczną myjnię samochodową lub ręczną myjnię ciśnieniową i suszenie zwykłym ręcznikiem. Choć są to niezwykle wygodne sposoby mycia samochodu, to jednak stanowią one pożywkę dla zarysowań i zawirowań. Ręczne mycie samochodu jest naprawdę jedynym sposobem na zmniejszenie potencjału przyspieszenia uszkodzeń lakieru na każdym kolorowym pojeździe.
Teraz, istnieje wiele sposobów na wykonanie tego ważnego pierwszego kroku. I tak samo wiele opinii na temat tego, jak prawidłowo umyć czarny samochód. Więc - z tym stwierdzeniem, oto moja opinia za 0,02$ w tej sprawie.
Pre-Wash
Po zebraniu materiałów do mycia samochodów (przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, czego należy używać), myjnia wstępna jest pierwszą rzeczą, która musi zostać ukończona - szczególnie w przypadku pojazdów malowanych na czarno. Myjnia wstępna służy do usuwania z powierzchni pojazdu brudu, resztek i innych zanieczyszczeń. Ale jest on również używany do zapewnienia pewnego środka smarującego dla rękawicy do mycia, aby przesunąć się na wierzchu malowanej powierzchni.
Istnieją dwa ogólne sposoby rozpoczęcia procesu mycia samochodu.
- Użyj węża wodnego z dyszą rozpylającą. Po prostu płukanie wodą jest wystarczająco dobry pierwszy krok do wstępnego mycia pojazdu. Należy użyć drobnej mgiełki w przeciwieństwie do najwyższego ciśnienia, które może pocierać brud na powierzchni.
- Przy użyciu armatki z pianki. Armatki pianowe doskonale nadają się do mycia samochodu i nakładania grubej warstwy mydła na samochód. Działo pianowe "spławia" mydło na wierzchu, nie rozpylając go na siłę.
Czyszczenie kół i opon
Koła zbierają pył hamulcowy, który jest w zasadzie mikroskopijnymi wiórami metalu i węgla. Czyszcząc najpierw koła, usuwasz te zabijające farbę materiały z powierzchni lakieru. Wysłuchaj mnie przez sekundę, zanim zaczniesz toczyć oczy.
Po umyciu kół większość ludzi używa sprayu czyszczącego i pędzla do "szorowania osadzonych odłamków z kół". Cóż, kiedy to robią, odłamki odlatują z kół i często znajdują nowy dom - na farbie (zazwyczaj boczne panele lub błotniki twojej jazdy). Poprzez mycie kół najpierw - następnie mycie paneli samochodu, będziesz w pełni usunąć to gówno podczas mycia części samochodu. Dobrym pomysłem jest również umycie studni na koła podczas tego etapu.
*Tutaj jest specjalna rada: Zawsze używaj oddzielnych środków myjących, takich jak wiadra, szczotki i środki do czyszczenia kół i opon, aby nie rozsypać pyłu hamulcowego lub metalowych wiórów na lakier i nie porysować go. Ponadto, jeśli chcesz dokończyć detalowanie silnika, zrób to przed myciem nadwozia.
Użyj metody mycia samochodu z dwoma wiadrami.
W trosce o oszczędność czasu - obejrzyj ten film, aby zobaczyć jak to się robi. Jeśli jesteś wizualnym uczniem krok po kroku, kliknij ten link do artykułu, który zrobiliśmy na temat użycia odrobiny smaru do łokcia do prawidłowego mycia samochodu.
NOWA myjnia 2-kubełkowa - Mycie umysłu!
Szybka wskazówka: Nie używaj detergentu do mycia samochodu. Używaj tylko specjalnego szamponu samochodowego lub wysokopieniących się mydeł samochodowych.
Suszenie
Wierzcie lub nie - istnieje proces prawidłowego suszenia czystego samochodu. Pierwszą rzeczą, której należy unikać, jest użycie sprężonego powietrza lub suszenie powietrzem. Sprężarki powietrza mają w przewodach olej, który jest rozpylany na świeżo oczyszczoną powierzchnię. Osuszanie powietrzem zwykle powoduje powstanie plam wodnych - nawet na powierzchni pokrytej ceramiką.
Tak więc, należy postępować zgodnie z tym ogólnym procesem suszenia w czarnym kolorze.
- Użyj kozła ofiarnego (Chamois): Chamois to świetny pierwszy krok do usuwania wody powierzchniowej z powierzchni pojazdu.
- Użyj kilku ręczników z mikrofibry: Jeśli nie jesteś duży na cały kozice, użyj kilku ręczników z mikrofibry, aby w pełni wytrzeć i osuszyć pojazd.
Jest to ważny krok w przypadku czarnych samochodów, szczególnie jeśli chcesz zapewnić pełne wysuszenie powierzchni (nawet tych trudno dostępnych zakamarków, takich jak listwy okienne, zacięcia drzwi i lusterka boczne).
Szczegóły Mitt lub Clay Bar
Jeśli chcesz naprawdę ulepszyć i chronić swój czarny, pomalowany na czarno pojazd, jest to kluczowy krok w usuwaniu osadzonych zanieczyszczeń. Teraz, w pełni ujawniając, ten krok powinien być zakończony, jeśli nie masz ceramicznej powłoki lub PPF zastosowane. Jeśli metoda ochrony lakieru polega na użyciu wosku samochodowego, należy najpierw usunąć starą warstwę wosku, a następnie dokończyć leczenie prętów glinianych.
Aby uzyskać idealnie gładką powierzchnię, należy użyć rękawic do wykańczania detali. Ten artykuł jest doskonałym źródłem informacji, które wyjaśniają proces uszczegóławiania za pomocą obróbki pręta glinianego.
Wosk i polski
Po wykonaniu powyższych czynności, będziesz gotowy do nałożenia wosku samochodowego i wypolerowania. Istnieje kilka naprawdę dobrych produktów do woskowania "combo", które zostały wprowadzone w ostatnich latach. Niektórzy konsumenci wolą używać uszczelniaczy farby, jak również - aby przedłużyć żywotność ochrony czarnej malowanej powierzchni.
Głównym problemem z woskiem samochodowym lub uszczelniaczy farby, jest to, że trzeba często usuwać i ponownie nałożyć między myciami. Woski samochodowe trwają około dwóch miesięcy, podczas gdy większość szczeliw lakierniczych może trwać nawet do roku w idealnym świecie.
Najlepsze produkty do ochrony czarnego samochodu
Jeśli szukasz najlepszego produktu do ochrony swojego czarnego lakierowanego samochodu, mamy jeden dla Ciebie do rozważenia. Jest to wersja dla majsterkowiczów z profesjonalną powłoką ceramiczną. Nasz produkt nazywa się Armor Shield IX, który jest zestawem nanopowłokowym dla majsterkowiczów składającym się z płynnego polimeru składającego się z wielu składników, które współpracują ze sobą, tworząc półtrwałą warstwę ochronną dla lakieru samochodowego, kół, szkła, folii winylowej i innych produktów - nawet metalowych.
Jest to produkt, który działa dłużej niż wosk, może odpychać pył hamulcowy na kołach, poprawiać widoczność na szybach przednich, poprawiać konserwację lakieru samochodowego i zmniejszać potrzebę częstego mycia samochodu każdego dnia. Jest to również jeden z najlepszych sposobów ochrony czarnej powierzchni pojazdu przed działaniem promieni UV - który przyspiesza blaknięcie lakieru w czarnych samochodach.
Dzięki powłoce ceramicznej nie trzeba często woskować ani polerować czarnego pojazdu. Dodatkowo, rysy i ślady zawirowań są mniej prawdopodobne, ponieważ powłoka zapewnia twardą warstwę ochronną nad powłoką bezbarwną.
Ceramiczna powłoka Moja GT500!!!! Ketchup i test błota: Tarcza pancerna IX od Avalon King.
Owijając ją
Spójrzmy prawdzie w oczy - nie ma nic lepszego niż genialny czarny pojazd. Lakier wygląda tak głęboko, że jeśli się przez niego przejdzie ręka - zniknie. Ale z tą błyskotliwością w blasku przychodzi też dodać kroki, aby chronić go przed uszkodzeniami, jak to opisaliśmy powyżej.
Jeśli jest jakiś ogólny temat, który staraliśmy się poruszyć w tym artykule, to jest nim to, że ochrona czarnego pojazdu przed blaknięciem farby i innymi powszechnymi problemami jest stałym zadaniem. W rzeczywistości, stare wyrażenie "czarny nie jest kolorem - to praca na pół etatu" jest naprawdę prawdziwe. Ale jak w przypadku każdej pracy, kluczem do sukcesu jest mądrzejsza, a nie cięższa praca.
Wysokiej jakości powłoka ceramiczna jest jedną z tych inteligentnych inwestycji, które znacznie zmniejszają potencjał powszechnych punktów bólowych czarnej farby, utrzymują ją w czystości i dają wspaniały połysk podczas jazdy w dół drogi.
Jak wybrać montażownicę do opon?
VW serwisach i warsztatach samochodowych często można spotkać się ze sprzętem specjalistycznym, o którym nic nie wiemy. Nie każdy człowiek zdaje sobie sprawę, jak wiele specjalistycznych urządzeń potrzebuje mechanik samochodowy, aby wykonać nawet podstawowe czynności związane z...
Jak szybko pozbyć się pająków z samochodu
VSpośród wszystkich szkodników, które mogą dostać się do Twojego samochodu, pająki są jednymi z najbardziej przerażających, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z odmianami jadowitymi. Zamiast wpadać w panikę, warto szybko dowiedzieć się, jak pozbyć się pająków z samochodu...
VJeśli szukasz jednego z najprostszych sposobów na dodanie kilku koni mechanicznych do swojego pojazdu, to wlot zimnego powietrza jest właściwym rozwiązaniem. Ale ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest wykonanie całej pracy i zainstalowanie nowego filtra powietrza tylko po to, aby...