
Kiedy można polerować lakier samochodowy?
Jeśli lakier jest już porysowany i widać na nim zmatowienia to dobry czas, aby zabrać się do jego polerowania, które jest dość prostym sposobem.
Delikatność lakieru
Lakier jest bardzo delikatną powłoką, która łatwo ulega zarysowaniu. Zdarza się to na przykład, kiedy niewłaściwie się o niego dba. Kiedy czyści się nadwozie, to najpierw trzeba dokładnie spłukać albo nawet zastosować mycie bezdotykowe z wykorzystaniem aktywnej piany. Inaczej każdy drobny kamyczek sprawi, że na lakierze pojawią się rysy. Gąbkę można zastąpić ściereczką z mikrofibry – poleruje ona delikatnie i nie zostawia rys. Lakieru zdecydowanie nie wolno szorować! Myjnie automatyczne też nie są wskazane, ponieważ pozostawiają nieładne koliste kształty na lakierze.
Kiedy najlepiej polerować?
Lakier samochodowy ma trzy warstwy. Najpierw jest podkład kładziony bezpośrednio na karoserii, który chroni przed korozją i poprawia przyczepność. Następna to lakier bazowy – na niego nakłada się lakier bezbarwny, który ma właściwości chroniące. Jeśli przydarzą się uszkodzenia np. spowodowane kamieniami, to wpływają one na zniszczenie lakieru podkładowego, a nawet na odsłonięcie karoserii.
Wtedy trzeba po prostu zabezpieczyć metal i nałożyć lakier zaprawkowy. Jeśli rysy nie są zbyt duże i można je zobaczyć tylko w pełnym słońcu, to znaczy, że uszkodził się tylko lakier bezbarwny – to można naprawić przez polerowanie. Polega na tym, że warstwę lakieru bezbarwnego ściera się, a to wpływa na eliminację zarysowań. Dzięki polerowaniu można też odświeżyć stary lakier. Jest to zalecane, ponieważ lakier ulega zmatowieniu przez utlenianie. Polerowanie sprawi, że odsłoni się lakier bezbarwny i nada samochodowi urzekający wygląd.
Polerować ręcznie czy maszynowo?
Polerowanie może się odbywać ręcznie i maszynowo. Przy każdym z tych sposobów jest potrzebna pasta polerska. Każda z past ma inną siłę ścieralności. Jeśli poleruje się ręcznie, to dobrze jest wybrać pastę o agresywnym działaniu. Taki sposób się sprawdzi, ponieważ, pracując rękami, i tak nie uszkodzimy lakieru.
Poleca się używanie padów, czyli specjalnych aplikatorów do pasty. Jeśli rozprawiamy się z głębokimi rysami, to trzeba wykorzystać maszynę polerską (koszt ok. 200 zł). W wypadku braku doświadczenia z polerowaniem warto kupić delikatną pastę. Ważne, aby nie dociskać za mocno krążka polerskiego, aby nie wpłynąć negatywnie na grubą warstwę lakieru. Efekty pracy można szybko zauważyć, dlatego jest ona satysfakcjonująca.
Co to za sztuczka z detalami czarnego samochodu?
VCzasami ciężko jest postawić na czarne. Podczas gdy ja głównie noszę czarne ubrania na torze wyścigowym, a jako facet od brandingu uwielbiam, jak dobrze na tym tle wyróżniają się logotypy, kolor może być wrzodem na tyłku, aby utrzymać czystość. Ten problem jest spotęgowany, gdy...
VDzisiejszy świat motoryzacji ma na celu zapewnienie konsumentom możliwości wyboru. Niezależnie od tego, czy jest to najnowszy nowy samochód z kilkoma poziomami wykończenia, czy też mnogość produktów do pielęgnacji samochodu dostępnych na rynku, współczesny entuzjasta motoryzacji ma do...
VDeszcz jest do bani. Poważnie, choć może być źródłem życiodajnego nawodnienia, to jednak może również całkowicie poprawić świeżo umytą i woskowaną jazdę. Podczas gdy w ostatnich latach wprowadzono na rynek kilka niesamowitych produktów do pielęgnacji samochodów, które...