3 maja 2022 Udostępnij

Kod P0014 - znaczenie, objawy, przyczyny (i jak go naprawić)

Kod usterki P0014 pojawia się w pamięci błędów jednostki sterującej silnika, gdy występuje problem z układem rozrządu lub zmiennych faz rozrządu.

Przyczyną może być wiele rzeczy, a w tym artykule znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć o kodzie usterki P0014.

Spis treści pokaż Kod P0014 Definicja Co oznacza kod P0014? Objawy kodu usterki P0014 Przyczyny pojawienia się kodu P0014 Jak poważny jest kod P0014? Jakie naprawy mogą usunąć kod P0014? Najczęstsze błędy diagnozy kodu P0014 Zalecane narzędzia do diagnozy Jak zdiagnozować kod usterki P0014 Szacunkowy koszt naprawy Powiązane kody usterek P0014

Kod P0014 Definicja

Położenie wałka rozrządu B - nadmiernie zaawansowany rozrząd lub wydajność systemu (Bank 1)

Co oznacza kod P0014?

Kod P0014 oznacza, że czujniki położenia wałka rozrządu rozpoznały wadliwe ustawienie rozrządu na wałku rozrządu B na banku 1.

W większości przypadków oznacza to problem ze sterowaniem zmiennymi fazami rozrządu, ale może również oznaczać problem z rozrządem wałka rozrządu z powodu wadliwego rozrządu spowodowanego przez zły łańcuch lub pasek rozrządu.

Symptomy kodu usterki P0014

Najczęstszym objawem, jeśli chodzi o kod usterki p0014, są problemy z wydajnością silnika, takie jak trudny rozruch, nierówne przyspieszenie lub zgaśnięcie silnika. Prawdopodobnie pojawi się również kontrolka "check engine" na desce rozdzielczej.

  • Lampka kontrolna silnika
  • Trudny rozruch
  • Nierównomierne przyspieszanie
  • Problemy z wydajnością
  • Zgaśnięcie silnika

Przyczyny kodu P0014

Najczęstszą przyczyną występowania kodu P0014 jest uszkodzona cewka zaworu VCT lub VVT, która steruje regulacją rozrządu. Przyczyną może być również uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu lub uszkodzony łańcuch rozrządu lub napinacz paska.

  • Nieprawidłowy rozrząd wałka rozrządu
  • Uszkodzony elektromagnes zaworu sterującego rozrządem wału rozrządu
  • Zatkane przewody olejowe do układu VVT lub podobnego układu zmiennych faz rozrządu.
  • Uszkodzony zespół układu zmiennych faz rozrządu (np. VVT lub VCT)
  • Uszkodzone okablowanie
  • Niskie ciśnienie oleju
  • Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu

Jak poważny jest kod P0014?

Bardzo poważny - kod P0014 może oznaczać, że coś jest nie tak z paskiem lub łańcuchem rozrządu. Jeśli coś jest nie tak z paskiem rozrządu lub łańcuchem rozrządu, może to spowodować uderzenie tłoków w zawory, co będzie bardzo kosztowne.

Zdecydowanie zaleca się jak najszybsze usunięcie problemu i nieprowadzenie samochodu po pojawieniu się kodu P0014.

Jakie naprawy mogą usunąć kod P0014?

  • Wymienić cewkę zaworu sterującego rozrządem wałka rozrządu
  • Naprawić okablowanie cewki zaworu sterującego rozrządem wałka rozrządu.
  • Oczyścić przewody olejowe do układu VCT lub VVT.
  • Wymienić jednostkę sterującą zaworami (na przykład VVT lub VCT).
  • Wymienić pasek rozrządu lub łańcuch rozrządu
  • Wymienić czujnik położenia wałka rozrządu

Najczęstsze błędy diagnozy P0014

Najczęstszym błędem diagnozy P0014 jest rozpoczynanie od czujnika położenia wałka rozrządu. Problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu rzadko występuje, jeśli chodzi o kod P0014.

Najczęstszym problemem związanym z kodem P0114 jest uszkodzony układ VVT lub VCT, który steruje rozrządem układu wałka rozrządu.

Zalecane narzędzia do diagnostyki

  • Diagnostyczne narzędzie skanujące OBD
  • Multimetr
  • Podstawowe narzędzia ręczne
  • Podręcznik naprawy samochodu
  • Środek do czyszczenia styków elektrycznych

Jak zdiagnozować kod usterki P0014

  1. Podłącz skaner OBD2 i poszukaj wszelkich powiązanych kodów usterek, które mogą być przyczyną kodu P0014.
  2. Sprawdź poziom oleju silnikowego i upewnij się, że jest dobry. Jeśli jest niski, uzupełnij go, skasuj kod i spróbuj ponownie.
  3. Zapoznaj się z instrukcją serwisową i sprawdź, czy przez korek wlewu oleju nie widać osadu wewnątrz silnika. Jeśli osadu jest dużo, istnieje ryzyko, że wymiana oleju silnikowego nie została przeprowadzona prawidłowo i że kanały olejowe zaworu sterującego fazą rozrządu są zablokowane.
  4. Sprawdź działanie cewki zaworu VVT lub VCT za pomocą skanera diagnostycznego. Spróbuj wykonać test wyjścia, aby sprawdzić, czy cewka zaworu VCT zmienia fazę rozrządu silnika, czy nie. Można również spróbować z napięciem 12 V+ i masą.
  5. Jeśli jest to łatwo dostępne, wymontuj cewkę zaworu sterującego VCT i oczyść kanały olejowe sprężonym powietrzem lub podobnym środkiem.
  6. Ręcznie sprawdź rozrząd wałka rozrządu silnika. Sprawdź w instrukcji naprawy, jak to zrobić w swoim silniku. Jeśli jest wadliwy, należy zdemontować pasek lub łańcuch rozrządu i sprawdzić, czy nie jest uszkodzony.
  7. Sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu, aby upewnić się, że wysyła prawidłowy sygnał.

Szacunkowy koszt naprawy

Oto kilka typowych napraw, które mogą być związane z kodem P0014. Koszt obejmuje koszty części i robocizny, ale nie obejmuje kosztów diagnostyki.

  • Czyszczenie zaworu sterującego VVT lub VCT - 0 USD
  • Cewka sterująca zmiennymi fazami rozrządu - od 200 do 500 USD
  • Wymiana jednostki sterującej VVT lub VCT - od 500 do 1500 USD
  • Wymiana łańcucha rozrządu lub łańcucha rozrządu - od 600 do 3000 USD

Powiązane kody usterek P0014

  • P0336 - obwód czujnika położenia wału korbowego "A" Zakres/wydajność
  • Kod P0343: Czujnik położenia wałka rozrządu A - obwód wysokiego wejścia
  • P0340 Kod: Czujnik położenia wałka rozrządu - usterka obwodu

Mariusz Stankiewicz

Redakcja vwjetta.pl